Multi sau putini, destui si niciodata de ajuns, dinamici sau niciodata pe ritm cu vibe-ul momentului in plan continental sau mondial. Inghesuiala sau locuri libere. Invitati cu staif si invitatii pentru tineri. De ce nu si seniorii Buzaului care trebuie sa aiba intotdeauna prioritate? De ce sa nu carcotim noi inca vreo saptamana pana cand s-ar stinge de la sine si ultima frantura de avant balcanic nascuta dupa 10 minute de spectacol de prim rang in Romania zamislit pe 1 martie 2020, ca prin minune de la Buzau, acel oras mediu care poate ca a si depasit varsta majoratului tacerii si indiferentei primite fara indulgenta de la clase politice numeroase. Buzaul acela tinut in urma a prins linia de start si vrea sa treaca de acum primul de finish! Datul la o parte este un sport practicat la noi, insa buzoienii au prins gustul evenimentelor frumoase si vor sa stea in fata!

Ne sta bine comentand si gasind puncte negre precum grupul de mamici pe whatsapp, numai ca acesta a devenit un grup restrans. Majoritatea vrea sa fie bine. Incepand cu ziua de vineri, 28 februarie 2020 eu am vazut insa alt tip de fervoare in orasul Buzau. Pe cei cativa nu are rost sa-i asezam pe acelasi taler cu ceea ce s-a intamplat in Sala Sporturilor Romeo Iamandi din orasul Buzau incepand de luni, 23 februarie si pana pe 1 martie, dincolo de ora 23. Tratez finala nationala a concursului Eurovision prin prisma purului patriotism local, caci inclusiv Roxen, tanara clujeanca de 20 de ani peste care s-a podidit norocul numit Rotterdam in 2020 a simtit ca ospitalitatea si caldura buzoienilor in toate zilele, fie ele de pregatire, fie de spectacol in sine i-au potentat actul artistic final. Si nici nu ma intereseaza audientele televiziunii nationale, caci este alta camera cu surprize, iar pe mine, buzoianca get-beget nu ma ajuta sa-mi inteleg valoarea in plan national.

Tinerii veniti in sala Sporturilor Romeo Iamandi in seara finalei efectiv i-au dat puterea lui Roxen ca de la a treia piesa, Colors, sa fie un alt artist pe scena. Aspect care a si dus in final la alegerea celei de a patra melodii, Alcohol You, pentru finala din 12 mai 2020 din Olanda.

Sa punem la socoteala ca este pentru prima data in media romaneasca nationala cand orasul Buzau are posibilitatea sa se vada timp de 270 de secunde prin noua videoclipuri de prezentare, ca un produs unic in timpul unui an s-a incheiat cu o imagine din Buzau vazuta d ecateva sute de mii de oameni. S-a vazut un oras modern dintr-un judet atractiv! O mediatizare care nu seamana nicicum cu cateva sute de afise lipite la avizierul scolar si pe langa care sa treaca rapid orice buzoian in rutina zilnica. O altfel de prezentare a orasului de la Curbura Carpatilor care spune raspicat ca nu este nici Bucurestiul si nici Clujul, dar ca se ridica deasupra altor rude din jur sau de oriunde din tara si ca vrea sa fie cunoscut si pentru oamenii buni si calzi, si pentru acte de cultura aparte, si pentru capacitatea de a fi organizator al unor evenimente unice in peisaj national, si pentru puterea economica in a carei renastere spera. Si mai adaug si palmele care s-au tot prins una de alta a celor din modesta industrie hoteliera a orasului Buzau. Ei au avut zilnic zambet pe buze si nici astazi nu le-a disparut. Un oras care nu a facut fata atator oaspeti in domeniul artistic si tehnic cu destinatie Eurovision, Sala Sporturilor Romeo Imanadi. Asadar, gand pe dezvoltarea infrastructurii hoteliere, buzoieni, caci statisticile spun ca turismul urban este in dezvoltare in utlimii sapte ani!

Lectia Eurovision este a fiecaruia dintre noi care am putea comenta zile bune in rau, caci asa zvacneste sangele, insa minunat ar fi sa avem pueterea sa apreciem si cand este bine!